Diagnos: Reynauds Fenomen

Har ju tidigare skrivit om att jag får så jääääääkla ont i rattarna så fort jag blir lite kall och nu kom jag då äntligen iväg till sjukan för att kolla upp det(och nej,  jag kunde inte skälla på den långa väntetiden för min läkare var SÅ.SÖT!)...
Hon konstaterade direkt att det rörde sig om ett solklart fall av Reynauds Fenomen (a.k.a "vita fingrar"!) och att det GÅR att lindra dessa besvär med Nitroglycerinkräm .. MEN .. inte så länge jag är ett preggo!
Istället tipsade hon om en "FANTASTISK FILT" (enligt hennes egna utsago!) som hon fått av sin make som innehåller små värmeslingor som därmed hjälper till att värma upp kroppen snabbt! (..till det nätta priset av 1200 spänn då..!)
Jag tackade för tipset men tror jag ,tillsvidare, håller mig till mina små vetevärmare för det är ju trots allt snart sommar.
Däremot när vintern står för dörren igen så är nog ett återbesök och den där Nitroglycerinkrämen att fundera på för den ska tydligen vara okej att använda när man ammar iaf. Tur det!
Men så då har jag alltså ÄNTLIGEN fått en förklaring till mina onda bröst, blåa naglar och konstiga "andningskänsla" då det inte känns som att luften går ända ner i lungorna. Jag var inte "bara frusen" eller hade panikångest utan jag har faktiskt ett löjligt litet konstruktionsfel i kroppen. Trevligt!
Ibland så lönar det sig faktiskt att googla symptom.


trevlig dag på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0