mjaaaaou

Lugn och fridfull dag med frukoststart hos Lina med henne,Äl och en sjövild Leon som gått å blivit snabbare än blixten.  Drog till kneget medans fröknarna fortsatte götta sig i sina ledigheter.
Efter nån timme kom MAria förbi med kidzen och tjålade skit och målade med asfaltskritor så nu är uteplatsen kittad igen.. :) 
Laddar upp för lite Core och Afro och ikväll blir det nog lite häng med Maria och sällskap på bruks, sambon far till v-ås på bilgrejs .(gäsp!) så det är väl bara att anpassa sig. :)
och IMORGON.. DÅ.... är det Looptroop i Avesta. DET blir SKOJ!!! :D
Jepp, typ så ser min helg ut, på söndag lite extrapass på gymmet och nästa vecka är fullspäckad av träning framförallt(9 pass vill jag minnas!PJUH!:P) .. men också MASSA annat..typ : Barnmorska,Socialförvaltningen,Kaffe-kurs,Swedbank-info,Fairtrade utställning,30årskalas och Instruktörsmöte. JA ni hör ju. Upptagen kvinna!
Det är tur att man är pigg å fräsch, lite störigt är det jue när folk man träffar på när man typ är och handlar gärna berättar för MIG hur JAG mår ,
ex:1  "Jamen du veeet det är inte bra för barnet att du rör på dig så mycket!"
På vilket sätt skulle det INTE vara bra för mitt barn?! Hade det inte börjat bli lite trångt bland inälvorna så skulle jag förmodligen inte ens veta om att jag var på tjocken. Känner mig PRECIS som förut och rör därför på mig ,i princip,PRECIS som förut. Självklart undviker jag hysteriska hopp,alltför tunga lyft och att gå allt för långt ner i "djupa" positioner men det är för att skona MIN EGNA kropp .. bebisen klarar sig FINT!
ex.2 "Du borde verkligen tänka på barnet!"
EHHHH?!?! på vilket sätt tänker jag inte på mitt barn? är det bättre att kasta sig på sofflocket och käka praliner hela graviditeten igenom mot min vilja trots att jag är fullt frisk?!Är det då man tänker på barnet?
ex.3 "Kroppen är inte som den brukar vara så gå inte för långt med allt det där!"
JAG.KÄNNER.MIN.EGNA.KROPP och går PRECIS så långt som jag själv känner är ok!
ex.4 "Men du kommer köra på tills du kraschlandar och då är det försent och barnet kommer att få lida!"
SUCK!
Jag kan fortsätta för evigt med exempel men det ska jag inte .. men det folk verkar tro är att jag är nån fanatisk träningsberoende person som gör ALLT för den perfekta kroppen, tom äventyrar mitt barns säkerhet, MEN hallååå, lite verklighetsuppdatering här, IM NOT!!!
Jag har haft turen ,till skillnad från många andra,att få må bra genom hela graviditeten och har utnyttjat det maximalt. Jag ÄLSKAR att instruera och skulle må dåligt om jag inte fick det,och om jag mår dåligt så kommer även mitt barn att göra det. Och jag har fördelen att jag gör mina pass själv och gör passen på precis det sättet som passar min kropp sen finns det ALLTID lättare eller svårare alternativ varav jag  väljer det lättare OM jag känner att kroppen säger ifrån och det svårare om jag känner att jag fixar det... precis som vilken annan människa som helst. Vi känner allra bäst vår egen kropp och allra sämst andras så om jag gör på mitt sätt så gör ni på ert sätt. SKULLE jag däremot märka att barnet INTE mådde bra så skulle jag ta reda på VARFÖR och vidta årgärder. Jag är inget monster!
Jag vill kunna göra en sån vardaglig sak som att handla utan att hela vägen genom butiken få höra från den ena och tredje hur dåligt det är för mitt barn att jag tränar och att jag "måste tänka på barnet i första hand" och behöva försvara min livsstil.
Ska det vara sååå svårt!?
Hursomhelst, med mycket att göra så går veckorna undan i raketfart så vi ses väl till sommarn där nångång ;)

Kommentarer
Postat av: Michan

om inget annat så måste det ju vara bra att vara vältränad vid graviditeten? känns som att allt har chans att gå mycket smidigare då? eller är jag helt ute och cyklar?

2011-05-06 @ 17:19:51
URL: http://rosenblommandetankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0