Kan man...

byta namn på en unge när denne är 3,5 månad!?
Jag är sjukt opepp på "Malte" asså..och det blir bara värre ju mer jag tänker på det ... känns ju sisådär..
Har inte ens skickat in nå namnpapper än eftersom jag inte vet.. övertalar mig själv om att det är mellannamnen som fått mig att avvakta men nja, ju mer jag tänker på det så tror jag faktiskt att det är att jag är kluven även på Malte.. men han heter ju Malte nu i allas munnar.. blir det knäppt att bara såhär plötsligt kalla honom för nått annat... jag säger iof typ alltid "trutis" "lilltrynet" "pojken" "gasto" "grynet" ...etc etc etc... det har typ hänt ...2ggr...att jag sagt Malte direkt till honom (dvs tillfällen där jag inte pratat om honom med nån annan utan direkt med honom) Det känns inte naturligt att kalla honom det och inte bra i min mun!!!!
Alltså,vänjer man sig eller?! Eller är det helt enkelt så att vi måste ge honom ett nytt namn?!
Hur var det för er med era kids ,ni som har!!?

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Klart man kan byta namn. Folk vänjer sig med nytt namn, det är ju viktigast att ni är nöjda!

2011-11-13 @ 06:19:08
Postat av: Sarah

Ja byt namn om det är det ni vill! Det är ju ni som ska vara nöjda över valet! =)

2011-11-13 @ 08:39:38
Postat av: Ove

Klart ni kan byta namn. Det finns jätte många barn som är namnlösa en lång tid innan de tilldelas nått! "M" har ju haft turen att heta nått iaf! Tro mig, någon veck sen är det som det ska. Min kompis bytte namn från tyra till Filippa på sin dotter efter 5 mån! Det kändes helt enkelt fel med tyra!

Do it! Kram

2011-11-13 @ 10:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0