rädslan

De senaste dagarna har jag haft en olustig känsla i kroppen, oro! Jag har stup i kvarten fått för mig att lilla M. slutar andas, ramlar ner från soffan /skötbordet/sängen/trappen/vagnen,blir överkörd på gatan här utanför när jag lassar ur honom ur bilen eller ivagnan när vi är ute och går!
Fram till nyss har jag varit svincool och väldigt manana men plötsligt så bara vaknade jag en morgon och hade dödsångest å bebisens vägnar. Jag ser bilder i huvudet hur det händer otäcka saker, hur jag kollar ner  vagnen och han är alldeles blå och känner hur jag bryter ihop totalt inombords i några sekunder. Idag trodde jag på riktigt att han inte andades, jag skakade vagnen, stoppade in ett finger i munnen och petade på tungan,tills han stängde truten...PJUH... för att 5 minuter senare få för mig att det bara var en "efter-döden-reflex" och nästan få panik över att vi är ute och det är mörkt och jag inte ser ner i vagnen... jag sliter ur filtarna ut vagnen tills jag ser hon sprattla till , blir lugn...för att 10 minuter senare få panik IGEN ,på coop...jag försökte,bokstavligt DRA upp ögonlocken på min stackars trötta bebis som inte reagerade över huvudtaget, inte mer än genom att truta lite extra med munnen....lugn igen!
Har ni varit med om detta, alltså att ni verkligen har dom här panikkänslorna över att den lilla ska dö?!går det över?!Tell me!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det där hade jag från första början! Hade väl panikgrejen tills han blev runt 4-5 månader har jag för mig. Helt sjukt hur man kände! Verkligen panik över att Leon skulle dö! Usch. Inge kul!

2011-11-20 @ 22:02:10
URL: http://luckyliniz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0