SJUKT störigt

Måste bara berätta om en grej som hände på babycafet igår,tänk er scenariot:
Mitt lilltroll ligger och leker i ett sånt där klassiskt baby gym som liksom är som en liten "bock" med fyra ben och så hänger det ner massa festliga saker ifrån det.Ni förstår vad jag menar va?!
Han ligger alltså och flaxar runt där hej vilt, ni som sett honom in action förstår vad jag menar, han liksom trutar med munnen,blir nästan vindögd och viftar runt som om det inte fanns nån morgondag samtidigt som han sprattlar med benen. Likadan blir han när han ser sig i spegeln,när man sjunger "aktiva " sånger och vid andra tillfällen när han tycker att livet är lite extra spännande.JA, så funkar han, jag hänger med honom 24/7 så jag tror jag vet!
Till historien hör också att jag satt så nära att när han sträckte ut kickarna så nuddade han mina knän..
SÅ, han ligger där och sprattlar och pratar och viftar medans jag pratade med Zandra å Ville.. plötsligt hoppar ett litet gnällljud igång.. i typ 2 sek .. innan jag börjar busa lite med honom så han blev "pepp" igen (ingen panik,han tyckte helt enkelt att jag å Zandra pratde lite för mycket och lekte för lite.Uppmärksamhetsjägare!!!!) Inget mer med det och barnet fortsätter sprattla , vad händer?
JO.... mamman som har sitt barn liggandes bredvid oss(själv sitter hon en bit ifrån och fikar!) sträcker sig plötsligt fram och lyfter bort gymmet med orden "vi tar bort den här, det blir ju lätt för mycket för dom så dom tillslut bara ligger å viftar!"...här trodde jag att hon liksom menade att det typ var hennes bebis tur att leka med gymmet eller nått, reflekterade liksom inte över hennes ord..men en microsekund senare när det sjönk in och jag insåg att hon bara ställde det åt sidan så...WHAAAT!?!? Jag blev så paff att jag först bara stirrar,först på lilltruten som ligger där ,gymlös och lika rålös som sin mamma, sen på haggan som behagade berätta för mig hur MITT barn känner.(sorry "haggan" om du läser detta men så gör man INTE!!!!)
Jag känner hur det börjar puttra inom mig ,men, jag stillar mig och förklarar lugnt och sansat att MITT barn alltid ser ut och gör sådär när han är pepp på saker..
" jahaaa?! Ja, ibland blir det ju lite mycket för dom så dom bara ligger och flaxar!"

......
Här såg jag mig själv kliva ur min kropp,utbrista:DU är lite för mycket,ta upp gymmet och nita dryghuvet med det.. men det gjorde jag såklart inte! Istället kollade jag åt ett annat håll och fortsatte prata med Zandra.
ALLTSÅ...seriöst....INTE.OKEJ!!!!!!!

gymmet var av denhär typen nedan:








Kommentarer
Postat av: Ida Långbacka

Åh! Jag förstår precis vad du menar, sjukt irriterande! Emrik blev ledsen på tunnelbanan i somras, vi hade typ en station kvar innan vi skulle av och jag skulle kunna ta upp honom ur vagnen lugnt och stilla. Då kommer det en medelålders karl och säger åt mig att ta upp barnet. Jag blev alldeles paff och ledsen, när man inte vet riktigt vad som försiggår och om barnet inte verkar fara illa så låt mamman eller pappan sköta sitt! Blir lite upprörd :-)

2011-11-17 @ 08:51:12
Postat av: Sarah

Men herre gud vad har folk för problem?? Jag har haft främmande tanter ta av/på Freja kläder när dom ansett att hon är för kall/varm. Jag menar, jag som håller i henne känner ju mycket väl att hon är lagom varm eller? Folk och fä!

2011-11-17 @ 09:21:13
Postat av: Lina

Slå bitchen i fejset!

2011-11-17 @ 10:03:04
URL: http://luckyliniz.blogspot.com
Postat av: Annso

"och jag antar att du är precis rätt person att veta när just mitt barn fått för mycket." Något i den stilen hade hon fått höra från mig och så hade jag tagit tillbaka gymmet...

2011-11-18 @ 17:51:35
Postat av: emma

öööö...?? hallå hon kan ju inte må bra

2011-11-19 @ 00:55:13
URL: http://www.whatgoesaroundcomesaround.se
Postat av: Tant Jessica

fick Malte tillbaka babygymmet???

2011-11-20 @ 19:45:56
Postat av: Becca

Jessica: inte av henne, jag tog tillbaka det själv!!!!störiga kärring assååå!!!!



mmm, pyllen är fiiiin, undra vem han fått den av;P

2011-11-20 @ 20:27:44
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: Sara

Men wtf???

2011-11-21 @ 23:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0