Hej hopp

Intressant detta:" undrar vad det är som gör att det är så många som låtsas att de är perfekta.När de inte är det!"..
Frågan är ju vad "antimorsan" vet om andra människors liv?!
Visst.. nu finns det säkert de som målar upp en fantastisk bild utåt när dom i verkligheten har ett helvete(gäller nog faktiskt inte bara morsor!!)
Men som i mitt eget fall som morsa så ÄR allt till 99% underbart och i dom 99% räknas mittinattenamning,några skriktimmar och nerkräkade kläder in då jag inte ser detta som ett stort problem, som härom natten tillexempel: mellan 5-7 var jag upp och petade in nappen minst 20 ggr men tyckte inte detta var ett problem eller särskilt jobbigt..och därmed klagar jag inte heller!
MEN...Sen tror jag det är väldigt olika från person till person,vissa tycker säkert det är skitjobbigt att amma/mata 340ggr per dag, bli nerkräkad stup i kvarten och var och varannan minut, natten igenom vakna av ett gnyende barn!Men det är dom,och dom hymlar nog inte med det..men vi som faktiskt inte ser detta som ett problem vill faktiskt inte heller klaga.. Och det är väl inte så konstigt?!

Nääe...då fyller man gärna ut med lite glädje istället!


Sen är det självklart upp till var och en att läsa/lyssna etc ,mig gör det varken av eller till om jag har en läsare/lyssnare mindre ( en läsare/lyssnare som alltså inte tycker om att läsa / höra hur bra jag mår eller gillar det jag skriver/berättar) för jag väljer själv bort bloggar/ facebookstatusar/personer som inte intresserar mig/ får mig att bli arg(..eller ledsen!) och försöker istället fokusera på härliga , energigivande bloggar/ människor!
Sen väljer man ju att tolka saker som man vill, ta åt sig eller irritera sig. Antingen är det väl som Annika Jankell skriver, att "man lätt blir avundsjuk" eller så handlar det helt enkelt om missförstånd ....så med andra ord... Placera dina "smajlisar" väl för att undvika tråkiga efterföljder:):D:P:):D:P

Det var dagens "tycka till", nån som är av en annan åsikt?:)

Bilden är tagen från tidningen "föräldrar& barn"s "Jankell coachar".

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Sv; jo han ska heta bror i andranamn!:) Gurras pappa heter bror i andranamn så det kommer därifrån!:)

2011-10-04 @ 21:13:00
URL: http://poppelberget.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag skapar roliga videosar och publicerar på bloggen, lust att kika å ge en åsikt? skulle vilja att så många som möjligt fick se dom så har du lust att länka så säg till så länkar jag tillbaka :)

2011-10-14 @ 16:30:01
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0